Gyakran ismételt kérdések

Dinamikus vagy statikus weboldalt válasszak?

Statikus weboldal választását javaslom akkor, ha a lényeg Ön számára elsősorban információ átadás a cél tevékenységéről szolgáltatásáról. Ha weboldla tartalma egyáltalán nem, vagy csak nagyon ritkán változik. Előnye, hogy látvány tekintetében mélyebb benyomást lehet elérni és árban jóval kedvezőőb.

Dinamikus weboldalt válasszon, a a weboldal teljes tartalmát (menüpontok és hozzájuk tartozó tartalmak) vagy egy meghatározott részét (képgaléria, hírek) Ön szeretné létrehozni és naprakészen tartani. Előnye, hogy nem kell minden változtatás, módosítás céljából a fejlesztő munkáját igénybe vennie, egy online felület egyedül is elvégezheti a kívánt módosításokat. Hátránya hogy valamivel drágább mint egy statikus weboldal és az egyszerűbb (pl. szöveggel képpel ellátott tartalmak) megjelenítése sablonosabb, kevésbé látványos.

Hogyan történik a fejlesztés

A közös (ezt a szót nagyon szeretném kihangsúlyozni) munka látványtervezéssel kezdődik. Az ön színvilágról, elrendezésről szóló elképzelései és az én tanácsaim alapján elkészül egy grafikus látványterv, amit ebben a formájában könnyen és gyorsan lehet az legapróbb részletekig alakítani.

A látványterv nyomán elkészül egy ún. vireframe - egy valós tartalommal még nem rendelkező, de minden elemében a végleges látványt tükröző online felület. Ezen valós nagyságukban láthatóak a menüpontok, képek, látványelemek, szövegek stb.

Ezt követően, az Ön által küldött valós tartalmakból ,lkészül egy minden funkciójában működő tesztoldal, amihez csak Ön fér hozzá, és olyan formájában láthatja és próbálhatja ki, amilyen formában majd az internetezők fogják.

Az utolsó lépés maga a végeredmény, a kész, működő szép publikus weboldal, amely már mindenki számára hozzáférhető.

Mennyibe kerül egy fejlesztés?

Mivel minden megrendelői igény egyedi, így minden fejlesztés és ezzel együtt a fejlesztési költségek is egyediek . Mivel nincs két egyforma munka, nehéz lenne fix árakat kikalkulálni. Tapasztalataimból kiindulva összeállítottam a lehetséges ársávokhoz igazodó szolgáltatáscsomagokat, amiket az Árajánlat menüpontban tekinthet meg. Végleges árat arajánlat adásával tudok kalkulálni.

Árajánlat adáshoz az alábbi információkra van szükségem:
- Mivel foglalkozik Ön vagy vállalkozása
- Ki a célközönség?
- Mi a célja a weboldallal?
- Milyen színekben gondolkodik?
- Van-e olyan weboldal, ami tetszik Önnek, és mi az ami tetszik benne?

Miheztartásként azért annyi teljes biztonsággal állítható, hogy egy egyszerű statikus weboldal 5 menüpontal nem kerül többe mint 75.000 Ft. A pontosabb költségkalkuláció érdekében kérem kérjen árajánlatot!

Mennyi időt vesz igénybe egy-egy fejlesztés

Ebben a kérdéskörben is elmondható az, hogy a megrendelő igényeitől és a fejlesztés szintjétől függ a munkára fordítandó idő is. Ha megrendelővel a kommunikáció, a visszacsatolás gyors, a tervezett tartalmak készen állnak a fejlesztés megkezdésekor akkor egy kissebb terjedelmű weboldal 5 munkanapopn belül készen lehet.

Milyen domain nevet válasszak?

Fontos hogy a választott domain legyen rövid, és jól tagolható, hogy potenciális látogatóink könnyen megjegyezzék, és ne írják félre a böngészőben. Lehetőleg tartalmazzák azokat a kulcsszavakat, amikre találatot szeretne elérni a keresésekben. Ne ragaszkodjon a vállalkozása nevéhez. Ha Ön példának okáért szálláshelyet üzemeltet Pécs városában Toboz Panzió néven, akkor a tobozpanzio.hu helyett érdemes inkább a pecs-panzio.hu vagy panzio-pecs.hu domain nevet választania, az emberek ugyanis adott szolgáltatást keresnek adott helyen.

Mi a keresőoptimalizálás avagy SEO?

A Search Engine Optimization azt jelenti, hogy a weboldalt keresőmotorok preferenciáihoz optimalizáljuk. Ezek a preferenceiák és trendek folyamatosan változnak, de általánosságban elmondható, hogy az értékes, releváns tartalom mindig sokat lendít a találati helyezésben. Ugyanakkor fontos, hogy webolkdala legyen mobilbarát (reszponzív), vállalkozása, tevékenysége legyen jelen a közösségi médiában (Facebook, Google Plus, Twitter stb.) és a weboldal legyen összekötve ezekkel. Vaanak olyan tulajdonságok, amiken a keresőoptimalizálás során sem lehet javítani - pl. kor faktor (mióta üzeel a weboldala, mennyivel régebb óta fut a versenytársakénál), vagy egy rosszul megválasztott domain név, de a weboldal legtöbb tulajdonságát hozzá lehet igazítani a keresőrobotok indedxelési preferenciájához a keresőoptimalizálás során.

Milyen tárhelyet válasszak?

A tárhely szolgáltatók száma napjainkra igen széleskörű lett, és egyre növekszik. Szolgáltatásikban nem engedhetik meg maguknak a nagy eltérést egymástól, így nehéz lehet a választás. Ami nem mindegy az az ár, és a kiszolgáló szerver senbessége. Hiába van egy szép, tartalmas weboldala, ha lassan töltődik be. Felesleges olyan szolgáltatáscsomagot választania, amit nem fog kihsználni. Ha statikus weboldal fejlesztését tervezi, nem lesz szüksége adatbázisra. Ha üzleti weboldalán több alkalmazottjának, munkatársának céges e-mail címét szeretné feltűntetni, érdemes olyan csomagot választani, ami kellő számú e-mail fiókot biztosít a domainhez. Ha jó minjőségű, azért nagyob méretű képekkel vagy egyéb dokumentumokkal dolgozik, a tárhely mérete fontos szempont lehet. Időt és energiát spórol meg azzal, ha olyan szolgáltatót választ, amelyik a domain regisztrációt is elvégzi.

Bizonytalan a döntésben? Kérjen árajánlatot, és válassza a legjobb konstrukciót!

Kérdése van?

Tegye fel bátran.
Hívjon telefonon: +36 30 9492 493! Írjon e-mailt: info@webatta.hu!